Dans med svåra steg

För första gången på nära tio år samlade vi oss för en resa i tiden vid ett högt bord i Gamla Stan. Det hade kunnat vara sentimentalt, nostalgiskt och bättre förr. Men det var mest hemtamt och kanske en aning dekadent när vi drack fuskchampagne och övertalade barkillen att ta turistkort på oss. När Lasse Winnerbäck plötsligt trampade fram i snön på andra sidan fönsterrutan kändes det nästan regisserat. Vi ramlade runt i dåtid, nutid och framtid och kunde, inte helt utan motstånd, konstatera att vi sakta förvandlas till våra föräldrar och blir det som vi svor att vi aldrig skulle bli. Med bästa barndomsvännerna är det som det borde vara.    




När jag senast stampade ut från jobbet var det en liten envis röst i mitt huvud som ekadealdrig meroch i ren trots körde jag då ner mitt typ rena förkläde djupt i tvättkorgen. Så imorse fick jag vackert börja rota runt bland smutsen och när jag stod där kände jag hur min mage mumlade med hot om bakfylla. Eller kanske var det min kuvade stolthet som gjorde sig påmind.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ser jättetjock ut för min oversize skjorta. haha. Men fint ändå =) Jag hade trevligare än på väldigt länge, och glädjs åt att vi allaihop conntectar så hilma bra efter alla dessa år.

Postat av: Lina

Det var hur trevligt som helst! Gillar verkligen att jag ser helylle ut på den här bilden. Mindre än tio år till nästa gång!!

2009-12-22 @ 23:08:22
Postat av: Anna

Harkel. Glömde du inte någon på bästa barndomsvännerna? Jag menar, jag ska ju fixa en karl och ett bröllop till dig. ;)

2009-12-23 @ 22:34:56
URL: http://myworldmylife.blogg.se/
Postat av: Anna

Glömde ju säga att det såg väldigt mysigt ut. =)

2009-12-23 @ 22:35:49
URL: http://myworldmylife.blogg.se/
Postat av: The one, the only, THE EM

Men jag har ju många bästa vänner! Alla i sin egen kategori. Du är min bästa nuvarande barndomsvän ju!

2009-12-23 @ 22:54:23
Postat av: Anonym

Fast jag känner att jag omöjligen kan göra all tillfreds här. I love you all helt enkelt!

2009-12-23 @ 22:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback