Askungen

Efter nästan ett dygn ute till havs är man mer än lite sliten så jag kraschade totalt igår kväll. Men det var det värt! Det bästa med färjefesten var att återse tjejerna igen. (Det här med att flytta från stan har ju uppenbarligen både sina fördelar och nackdelar.) Jag hade glömt vilken köttmarknad de där båtarna egentligen är så jag blev nästan lite chockad, menmen, det var bara att gilla läget. Jag skuttade glatt runt på dansgolvet (vilket jag aldrig gör) och slog ifrån mig ett (kändes det som) oändligt antal snubbar som alla tror att de är don Juan. Dagen efter önskar man ju alltid att båten skulle vara större än vad den är, men efter lite bakad potatis och taxfree shopping satte jag på bussen för att återvänta till ståtliga staden med min värdighet intakt.
Imorse kändes det ack för tydligt att julefriden är över när jag med andan i halsen kom in på jobbet med en minut eller två till godo. Jag är ganska säker på att jag klarat testet för basen var lugn som en filbunke hela dagen, fast det var inte jag. Verkade som att hela Uppsala bestämde sig för att fika typ samtidigt och det i kombination med ett nytt kassasystem var lite (läs: mycket) stressande. Imorgon ska jag stänga igen, så vi får väl se hur det går då.


Kommentarer
Postat av: Sara

Känner igen den där båten-är-för-liten-känslan dagen efter. Det blev så konstigt, skulle man heja på det där gänget som var ens absolut bästa vänner i hela världen kvällen innan när man träffade dem i restaurangen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback