OkändÖkändÖken

Let me tell you how it is. Air Baltic är precis vad det låter som, ett flygbolag helt i sin egen klass. Visstvisst, förseningar och sånt kan man ju överleva, men det här gänget lyckades dessutom köra transferbussen till fel flygplan och hade det så kallt att flygvärdinnorna jobbade med vantar på, bland annat. Aldrig mera Air Baltic. Ni kan ta det som en rekommendation.
I övrigt var semestern allt som den borde vara och ännu mer.
Vi har ju alla hört argumenten om att ”det inte spelar någon roll hur man bor för man ska ju ändå bara sova på hotellet” jag och brukar vara böjd att instämma. Men om man hamnar på ett ställe som det i Dubai då vill man inte lämna rummet. Förutom kök och vardagsrum hade vi varsitt sovrum, med tillhörande balkong och badrum. Det fanns mjuka morgonrockar, en toalett för eventuella gäster och alla bekvämligheter man kan önska sig. Efter att ha blivit bortskämd där vet jag inte om jag någonsin kommer kunna chilla på vandrarhem igen.
Vi besökte alla de måsten som staden erbjuder, typ världens största shoppingmall, världens högsta byggnad och världens lyxigaste hotell. (De är mycket för att vara mest och värst där nere.) Jag red på en kamel, något som djurvännen i mig inte riktigt är tillfreds med, och jag åkte på en vansinnesfärd i en bil med fyrhjulsdrift som dundrade upp och ner över sanddynerna i öknen, tydligen en vanligtvis mycket uppskattad turistattraktion. Nyårsafton var höjdpunkten då jag var i mathimlen på en vackert upplyst terrass och beskådade ett fyrverkeri som faktiskt var imponerande.
Där åker alla bil, och det gick knappt att gå någonstans för trafiken tillät det inte. Alla bilar såg ut som om de kom rakt ur ett avsnitt ur Cribs och folk körde som fullständiga idioter. På många ställen hade alla de byggen som finns överallt avstannat och stundtals kändes det som att man rörde sig i en spökstad. Busshållplatserna hade luftkonditionering, och överallt fanns det träd och blommor, trots hettan. Och man kan åka slalom inomhus, backen är komplett med lift och allt.
All in all, Dubai är ett mycket intressant och sevärt ställe. Där finns lite av allt, det är liksom bara lite mer än på alla andra platser. Om jag skulle beskriva staden med ett ord skulle det vara
absurd.


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter spännande...och konstigt!



Kolla in på min blogg vem jag har träffat idag. Lycka!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback