Jag sjunger igen

      Idag fick jag paket hemifrån igen! Fy f*n vad jag älskar post! Fast nu har jag ju givetvis ätit saltlakrits så jag mår illa igen, jag lär mig visst aldrig. Saltlakrits är ju väldigt gott trots allt! Jag kan slå vad om att det är en Harry Potter bok i ett av de inslagna paketen, men vad mer då?! Svårt att idka självdisciplin och inte öppna paketen i förtid. Zoegas kaffe, Annas pepparkakor och Lotta Engberg som sjunger Hej mitt vinterland, det kanske är lite tacky, men det är svensk jul! Julstämningen slog mig visst som en hel rad Tequilashots. Det kom alltför plötsligt och det snurrar lite, men jag gillar läget.

      Det är märkligt vad man kan bli van vid. På bara några månader har de kalla väggarna blivit ett hem, men ändå aldrig riktigt på riktigt. Nu känns det kallare än vanligt. Jag känner varje vrå och allt är bekant, varje fläck i heltäckningsmattan och varje hål i väggarna. Endast två av oss är kvar i lägenheten och snart ska jag också ge mig iväg. Det är bara tomhet och kartonger kvar nu. De sista månaderna har varit... intressanta. Det finns inte så mycket att säga nu. Det är gjort, och så var det med det.
      Nu är skolan klar, klar, klar för den här terminen! De sista två veckorna har varit obeskrivligt långsamma. Jag har nog aldrig tänkt så mycket på så kort tid. Nu känns det som om jag är helt dränerad, tom på allt. Jag ber en tyst bön om att Sverige aldrig får för sig att implementera finalexams, då får jag hitta på något annat att göra med resten av mitt liv. Påminn mig om att jag aldrig igen ska klaga på det svenska skolsystemet.
      Imorgon ska jag flyga till Vancouver. Jordan hämtar mig på flygplatsen. Där ska jag gå på NHL hockey, Jon Bon Jovi, glo på staden och göra andra turistsaker. Jag har höga förväntningar på hockeyn för de där biljetterna var allt annat än gratis. Sen bär det av till Castlegar för jul. Där ska vi åka skidor, och förhoppningsvis skridskor. Jag har blivit ombedd att sjunga ett svenskt solo på släktens årliga julfest! Det kommer troligtvis inte att hända. Sen blir det en shoppingresa till Spokane i riktiga amerikat, för dollarn är tydligen väldigt billig just nu. Det är hysteri på att åka över gränsen. Sist men inte minst ska jag resa på smekmånad, till Kelowna. Man kan ju hoppas att jag får resa på någon mer smekmånad, men om inte, så kommer jag ju alltid ha Kelowna. Jag ska ta sovmorgon varje dag, äta hotellfrukost, kolla på kabel-tv och läsa böcker. Jag saknar ensamheten nästan mer än något annat. Förmodligen tar jag väl en sväng inne i staden också, men det är inte poängen riktigt.

      I januari är jag tillbaka i snögrottan. Förhoppningsvis i nyinförskaffade termobyxor, för annars kommer jag att frysa ihjäl, på riktigt.


Min nya adress erhålles vid efterfrågan, gäller from januari.


Pussochkramochgodjulochsånt!!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha klart du ska sjunga svenskt solo till jul! Efter allt dom gjort för dig, ey :D
Haha, vilken låt skulle du välja i så fall?

Fast jag tycker fortfarande kylan där uppe låter mysig. Man måste ju i alla fall få betydligt mer julstämning än här.
Ta nu med dig en kamera så du kan dokumentera den hysteriska (?) kanadensiska julen och alla spännande städer.
Det är en order här hemifrån.

Kram på dig

Postat av: Gudryn

Jag funderar på "nu är det jul här ir vårt hus..." för den kan man sjunga jättefort. Bara utifall att har jag övat så nu kan jag sjunga den supersnabbt! Kameran är redan packad... Jag undrar bara hur sjutton jag ska få ner restan av grejerna i väskan.

2007-12-13 @ 18:28:00
Postat av: Sara

Haha...roligt med julsång! Lilla pressen man får på sig om hela släkten ska lyssna =)
Åka till ensamheten låter underbart, så skönt att bara vara själv ibland.
Här är julen på g, sista föreläsningen imorgon och sen åker jag till syrran! Ska inte tänka på skolan ett dugg på minst en vecka har jag planerat!
Vet att jag är dålig på att hålla bloggen levande, men jag ska skriva nåt när jag kommer till Fkp. Där händer det ju inte så mycket, så då blir man alltid sugen på att skriva som ett tidsfördriv. Puss puss min älskade vän!

2007-12-16 @ 23:55:24
URL: http://piptermos.blogg,se
Postat av: Gudryn

Jag var pa Ikea igar, och gissa vad?! Dar fanns glogg! Det blir en jul pa riktigt iar med.

2007-12-17 @ 06:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback