Bottenlösa djup

                     Igår hängde jag på sjukan hela dagen för Viccan hade skadat foten. Det skulle röntgas och grejer och vi blev skickade fram och tillbaka. Att hon knappt kunde gå var det ingen som brydde sig om, och jag fick hämta ut hennes journal, jag är icke imponerad. Det löste sig tillslut så nu går hon runt med en knäpp specialkänga och ser ut som BionicWoman eller liknande, hög på smärtstillande är hon också. Kul för henne, hon slipper minsann ta uti med tentaångest.

                      Idag har jag åkt helikopter, ta mig tusan! Det var väldigt spännande och lite otäckt. För skojs skull gjorde piloten lite konstövningar och spelade dramatisk doom musik samtidigt. Gulligt värre. Måste erkänna att magen har väl vart mer stabil, men det var värt det! Sen köpte jag mig en dejt på en auktion, Patrick heter fyndet (gorgeous) och kostade ca 350sek (som går till välgörenhet). På köpet får man en restaurangmiddag. Kan ju tänkas att det hela blir lite awkward sådär, men det kanske slutar med att vi gifter oss.

                      Sen har jag ju en födelsedag i annalkande. Kate och Bob kommer ner för att skämma bort mig en hel helg, lovely. Snart kommer väl rynkorna med. Fick ett påsk/födelsedagspaket från Sverige, and I LOVE it. Man kan bli sentimental för mindre. SaraDarling, you are my saviour!

                      Annars är det drygt två veckor kvar till avgång, Mexico och sol. Lite svårt att fatta, men först ska jag ju skriva en 15 sidor lång uppsatts på ämnet "Global Governance of the Palestine-Israel Conflict" på C-nivå. Jag har knappast tid att filosofera över något annat.


Replik: "This is Emily, she's from Sweden." Favoritrespons:


3) Varför är du inte blond?

2) Så då talar du franska?

1) Kan du joddla?


 Ja, det är väl gulligt att folk försöker intressera sig, men ibland undrar jag om inte tiga är guld.


Kommentarer
Postat av: Sara

Alternativ respons:
finns det isbjörnar där?
;)

2008-04-05 @ 13:11:47
Postat av: Em

Kanada är mer ett vinterland än Sverige så ingen har sgt något sådant till mig, däremot tar folk förgivet att jag tycker att -30 är helt normalt. Icke.

2008-04-05 @ 23:41:08
Postat av: Hanna

Haha en dejt för välgörenhet? Hehe det måste jag höra uppföljningen på sen.
Vart hittade du en så skum grej?
Och varför i hela fridens namn skulle man kunna franska bara för att man är från sverige?

Postat av: Anna

Vaddå kan du inte joddla? =P
Klart jag kommer va fin när du kommer hem darling, ännu finare.

2008-04-08 @ 10:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback