Vänner

                      Ena stunden är världen täckt av ett meterdjupt lager snö, och i nästa andetag skrapar asfalten mot skosulorna. And so it goes.

                      För alla er som frågar har jag här sammanställt en mycket preliminär resplan, ni får tyvärr hålla tillgodo med denna tills vidare. På fredag sätter jag mig på den inte alls efterlängtade nattbussen till Vancouver, därifrån bär det sedan av till El Paso, Texas. Det ska bli intressant att ta sig över gränsen ytterligare en gång. Jag ska spendera en vecka hos min vän i cowboyland innan jag beger mig norrut igen. På "hemvägen" stannar jag till ett par dagar i Vancouver för att återigen utnyttja min kära kusins gästvänlighet. Återvänder alltså till PG den 25e februari och har då knappt två månader kvar här.

                      Sista dagen i skolan infaller för min del den 19e april. Jag avser lämna isriket bakom mig den 21a eller 22a april och gör först ett kort stopp i Vancouver. Den 23e april hoppar jag på ett plan och reser med Meghan (som vi minns från tatueringsäventyret i Kelowna) till Peurto Vallarta, Mexico. Vi ska bo i en mycket vacker villa (som kommer med en alldeles egen städerska). Här kommer en länk så man kan spana in paradiset, http://rentalo.com/129913/villalucero.html. Efter hela två veckor av paraplydrinkar styr vi kosan mot Vancouver igen.

                      Den 7e maj befinner jag alltså ännu en gång på kanadensisk mark, förhoppningsvis mycket solbränd dock. Här har vi ett glapp i schemat som potentiellt kan fyllas av en tripp till Victoria eller surfing in Taffino, alternativt girltalk och boybashing i Kelowna. En viss vän har vid ett flertal tillfällen nämnt att han kanske skulle kunna ta sig över atlanten ungefär då och det skulle ju vara lämpligt (och givetvis mycket, mycket trevligt).

                      I slutet av maj är det slut på Mathildas praktik och då planerar jag att hänga efter henne som en gammal vante. Det har varit en del prat om camping och Kanada är ju all about naturupplevelser så jag får väl ge det en chans. Fast det hela hänger på en väldig massa faktorer. Jag tänker exempelvis inte lifta, de kallar motorvägen som går förbi här för "the highway of tears" for a reason.

                      I mitten av juni får Kanada fint besök. Då kommer lilla pappan (med en något mindre stor mage) hit! Förutsatt att han kan ta tummen ur och fixa fram semesterledigt. Faderskapets besök kräver ju den obligatoriska turnén hos släkt och vänner så den ska avverkas först. Sedan vill han ta tåget tvärs igenom canadaland. Att sitta instängd i en trång kupé och glo på öknen fem dagar i rad låter lagom exotiskt. Han lämnar mig bakom sig och återvänder till Svearike efter en månad.

                      Sista etappen i Kanada kommer förhoppningsvis spenderas på östkusten där jag ska besöka vänner. Runt den 21/22-7 kommer jag att gå om bord på ett plan som tar mig bort från den här kontinenten. Jag planerar att göra ett besök på Island innan det är dags för hemfärd. Jag har en annan vän som är relativt aktuell för att bevista ön med mig. (Min vän, jag har höga förhoppningar gällande dig.) Man skulle kunna uppskatta att jag åter kommer stå på svensk mark runt den 27e juli. Tyvärr måste jag meddela att jag bara kommer åka hem och vända, då sista etappen av min årslånga strapats är ett besök på Storsjöyran. Allt som allt kan man gissa att jag är hemma på riktigt 3e eller 4e augusti. Då blir det fest!

                      Som sagt, detta är mycket preliminärt, förutom Texas och Mexico som är bokat och betalt. Vill man komma på besök och följa med på resan är man varmt välkommen.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit så sent? Hmpf. jag som trodde du skulle komma hit och vara all ours redan i maj, juni nångång. men men.
Allt resande låter ju självklart jätteskoj (och dyrt!) även fast jag inte riktigt hängde med i texten där. Skulle behöva allt uppradat i en punktlista :)
Men jag får helt enkelt gå tillbaka hit och kika
varje gång jag funderar på vad du gör nu.
Så om jag förstått allt rätt (med texten på facebook) så är du i mexiko nu? själv?

Kram på dig!

Postat av: Em

Hello!
Jag ar alltsa pa besok hos en van i El Paso, Texas. El Paso ligger precis pa gransen sa efter en tio minuters bilresa soderut befinner man sig i Juarez, Mexico. Sa jag och Cristell och hennes vanner har akt lite emellan. Mexico regerar.

2008-02-18 @ 17:32:34
Postat av: Sara

Låter helt underbart med allt resande. Fast nog längtar jag tills du kommer hem till Sverige igen! Har tråkigaste veckan här, orkar inte göra nåt. Blä! Oh well, snart är det helg...låt mig få tro att det är snart iaf. Pus puss

2008-02-19 @ 18:38:26
URL: http://piptermos.blogg.se
Postat av: Hanna

Uppdatering! Uppdatering!
Jag vill höra om själva resan :D

2008-02-25 @ 10:06:39
URL: http://ukura.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback