Det mörker du ser

       Dagarna i Kelowna var lata dagar, men det hör ju jullov till tycker jag. Fast jag upptäckte ett nytt guldkorn i livet. Om man går ut och äter lunch här i canadaland så har restaurangerna specialpriser på vissa drinkar vid lunch. Så jag satt glatt någonstans varje dag vid lunch och drack färgglada drinkar fulladdade med socker, och det var härligt! Annars så gjorde jag och min nya vän Meghan mest ingenting speciellt och ändå var det alldeles fantastiskt kul. Vi bilade runt Kelowna, utforskade downtown och gick på promenader. På kvällarna åt vi kex och ost till middag, kollade på film och hade sex and the city maraton. Perfekt helt enkelt.

      Det mest spännande som hände (föräldrar kan hoppa över det här stycket) var att jag gick och tatuerade mig igen! Så nu har jag en fjäril på ryggen också. Det är sant som de säger, man blir beroende och så fort man har skaffat en vill man ha fler! Jag satt där i 3½ timmar och det var riktigt plågsamt. Efteråt värkte nacken av bara satan och det kändes som när man har suttit ute i solen för länge. Jag var yr, illamående och kände mig febrig, men det var det värt! Brian som tatuerade mig var väldigt trevlig (och söt) så det gjorde ju hela upplevelsen lite lättare.

      Efter fyra dagar av girltalk var det dags att sätta sig på nattbussen till PG. Det skulle vara lögn att påstå att jag hade någon som helst längtan tillbaka till hit, men det är ju bara att ta sig i kragen och genomleva. Bussen tog 12 timmar, och tro mig, det går inte att vara bekväm på en buss i 12 timmar, jag provade alla positioner som är möjliga på de där sätena.

      Världens snällaste Kathy kom och hämtade mig imorse klockan 6.05 och sen fortsatte jag dagen med att sova på hennes soffa i några timmar. Jag har befriendat mig med mina nya roommates och redan nu verkar det som att jag kommer att trivas mycket bättre här än på rez. Jag började iofs det hela lite förargligt för jag lyckades låsa mig ute ur mitt rum på eftermiddagen och fick ringa hyresvärden. Nu ikväll hela gänget ute och åkte pulka! Hur kul som helst, toboganing kallar de det för här.

      Annars så rullar det på och ingenting är som jag hade trott att det skulle vara, men det kan ju vara både bra och dåligt. Jag vet inte ännu. Vissa saker tar tid innan de sjunker in och just nu befinner jag mig i den vadderade bubbla som canadaland faktiskt är. 


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh kan du inte lägga ut en bild på tatueringen här eller på facebook, jag vill se!!

Postat av: Gudryn

Det ska finnas en där..

2008-01-09 @ 03:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback