Flyende skratt

      Jag är så trött på att inte förstå, på att inte veta. På att lystna till andras fotsteg, på allt ibland. Jag undrar vad jag gör här egentligen. Jag undrar om det var bättre förr eller inte. Jag undrar om det någonsin blir annorlunda. Det är svårt att veta och onödigt att gissa, så jag går vidare så gott det går. Det går inte att mäta lycka.

       UNBCs korridorer är fulla av studenter jag inte känner, men de ekar tomma i avsaknad av gamla vänner. Jag söker efter ansikten som inte längre finns. Mathilda kom tillbaka idag. Invalsande i mitt rum och in i mitt liv, tacka fan för det. Det är som alltid en kall natt men Mathilda lyser starkt.

       Det är klent att inte palla under trycket. Stolthet kan vara en riktig plåga. Inga mera frivilliga lördagskurser, engelsk grammatik är ju inte direkt upphetsande ändå. Försöker slappna av med radio, att lyssna på svenska är en klen tröst. Inte för att jag har en massa hemlängtan, jag är mest bara sick and tired of being sick and tired som Tiffany sa.

        Skolan går bra, lärarna är vettiga och kurserna intressanta. Läxorna är många, men allt för att fylla tomrummet. Kathy är min hjälte och bjuder på kinamat, jag regerar med pinnarna nu. Det snöar, men man fryser inte till is när man går ut. Tatueringen läker fint och kliar nästan inte alls längre. Det är svårt att vara nöjd. Reading break is coming up och jag vet inte vad jag ska ta mig för. Några idéer?


Kommentarer
Postat av: Hanna

reading break? Typ sportlov? Vad gulligt. Väldigt grundskoleaktigt :)
Hur långt är det? En vecka?
Jag tycker du kan skriva brev, till oss :)
Eller läsa en massa med bra böcker som inte är obligatoriska kanske..
Eller du har väll en digitalkamera? kan du inte gå runt en dag och fota dina omgivingar så man får se hur det ser ut där du är? :D

Postat av: Gudryn

Vad som än händer så ska jag åka härifrån. Det finns inte en chans att jag stannar i PG när jag är ledig en vecka. Det finns verkligen ingenting att se här, men jag kan väl ta ett kort eller två.

2008-01-18 @ 16:52:35
Postat av: Sara

När gamla vänner försvinner finns det plats för nya. Du kommer säkert lära känna nyt folk nu som du inte hade lärt känna om de gamla hade varit kvar. Vad du ska göra på lovet var en svårare fråga, jag känner ju inte till Kanada så bra. Sätt dig på en buss och se var du hamnar. =)

2008-01-19 @ 10:16:56
URL: http://piptermos.blogg,se
Postat av: Anonym

Sweety jag saknar dig och mig på en uteservering där vi dricker oss fulla på husets och bara är, snackar om allt och inget och dansar oss svettiga och ser ingen förutom oss där och resten av världen finns knappt.. Alla man såg var bara skuggor av det förflutna.. Har en blogg på blogg.se men det krävs ett lösenord för att komma in men jag ger dig den sen på msn... Hugs and kisses from me to you

2008-01-22 @ 23:43:55
Postat av: Annika Selling

Glömde skriva vem det var ifrån men du kunde nog gissat dig till det.. Kram

2008-01-22 @ 23:45:27
Postat av: Sara

Mer, mer, mer, jag vill läsa mer om hur du har det! Dags att uppdatera tycker jag ;)
Puss!

2008-01-28 @ 23:12:54
URL: http://piptermos.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback